EuroNCAP je objavio informacije o pet najboljih automobila u 2010. godini. Ovi automobili su postigli visoki ukupni rezultat, sa dodeljenom ocenom od pet zvezdica i tako su proglašeni za najbezbednija vozila u svojim kategorijama. U protekloj godini, Euro NCAP je testirao dvadeset devet vozila, od kojih je 65 posto osvojilo pet zvezdica, u poredjenju sa 90 posto u 2009. godini, a to jasno pokazuje da su kriterijumi za dobijanje pet Euro NCAP zvezdica sada mnogo stroži. Dva najslabije ocenjena automobila su Citroen Nemo (tri zvezdice) i Landwind CV9 (dve zvezdice), dok su kao najbolji u svojim kategorijama ocenjeni sledeći automobili: kategorija “Executive” - BMW Serije 5, kategorija “Mali porodični automobil“ - Alfa Romeo Giulietta, kategorija “Supermini” - Honda CR-Z, kategorija “Malo više-namensko vozilo“ - Toyota Verso i kategorija “Malo terensko vozilo sa pogonom na sva četiri točka“ - Kia Sportage.
EuroNCAP je objavio informacije o pet najboljih automobila u 2010. godini.
Ovi automobili su postigli visoki ukupni rezultat, sa dodeljenom ocenom od pet zvezdica i tako su proglašeni za najbezbednija vozila u svojim kategorijama.
U protekloj godini, Euro NCAP je testirao dvadeset devet vozila, od kojih je 65 posto osvojilo pet zvezdica, u poredjenju sa 90 posto u 2009. godini, a to jasno pokazuje da su kriterijumi za dobijanje pet Euro NCAP zvezdica sada mnogo stroži.
Dva najslabije ocenjena automobila su Citroen Nemo (tri zvezdice) i Landwind CV9 (dve zvezdice), dok su kao najbolji u svojim kategorijama ocenjeni sledeći automobili:
Ova vozila postigla su visoki ukupni rezultat koji se zasniva na ocenama u svakoj od četiri pojedinačne oblasti ocenjivanja u okviru progarama Euro NCAP. Uz pet najbolje ocenjenih vozila, 80 posto od ukupnog broja bodova osvojili su i Suzuki Swift, Kia Venga, BMW X1, VW Sharan/Seat Alhambra, Citroen C4, što ih je svrstalo na listu najbolje ocenjenih vozila u 2010. godini.
Euro NCAP sada vrši i testove kontrole elektronske stabilnosti (ESC), kao segmenta ukupnog ocenjivanja. Euro NCAP zahteva da sistemi kontrole elektronske stabilnosti budu ugrađeni kao standardni i nadalje će meriti njihove performanse pri testiranu vozila. Cilj je da se uz pomoć ESC smanji broj poginulih i povređenih lica koji nastaje u sudarima u kojima vozač gubi kontrolu nad upravljanjem vozilom, kao i u slučajevima prevrtanja vozila.
Detaljniji pregled testiranih vozila, po kategorijama možete pogledati ovde.